annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Wazup

Publicerad 2011-04-21 01:53:47 i Allmänt,

  Här är det tämligen glest mellan inläggen, jag vet, och kommer antagligen att förbli så fram till den 20 maj... Nu har jag nämligen börjat med förberedelsekursen inför DELE-provet som äger rum på ovan nämnda datum, så förutom morgonlektionerna har jag nu ytterligare ca 3 timmar dagligen. Ganska mycket plugg alltså, men överkomligt (att jag sedan stressade upp mig så mycket igår kväll att jag inte kunde somna på flera timmar är inget vi talar högt om. Inte heller att det inträffade bara efter andra kursdagen (hallå eller..!)... På en del punkter kommer jag nog aldrig att förändas.) Dock har jag tagit ett uppehåll i litteraturkurserna, något jag pratat om sedan oktober... 
  Idag tog jag det dock ganska lugnt eftersom vi har fyra dagars ledighet framför oss (gör inte idag vad du kan skjuta upp till imorgon, visst?), så istället för att fundera på om det var en "oración sustantiva o adjetiva" eller öva på brevskrivning under tidspress högg jag tag i en bok (på spanska dock, man kan ju inte förfalla helt), arbetade lite på bilringarna (jag ska börja träna igen när jag kommer hem!), och gick sedan ut för att se matchen mellan Barca och Madrid (att Madrid vann är inte heller vi något vi talar högt om, om det där första målet bara inte varit offside.. Ni ser, nu är det nog dags för mig att komma hem snart!) och lärde mig en massa nya fula ord (låt oss säga att sällskapet bakom oss var vädigt engagerade i matchen). Eftersom vi ändå är inne på temat "saker som man inte bör tala högt om" behåller jag de nya kunskaperna för mig själv, med undantag av den mildaste, som jag mycket generöst bjussar på: "Vete a Portugal a comprar una chabola!". Det, mina vänner, kan ni roa er med att googla för att underhålla er med tills nästa gång (jadå, jag lägger inte av helt fram till 20 maj, så lätt blir ni inte av med mig inte). Och med det tackar jag för mig för den här gången.
Hej så länge!
 

 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-04-21 16:32:54

O.o Nu har du stannat bort alldeles för länge! Att TITTA PÅ SPORT?! Nähä, nu blommar löken... (och den gör den faktiskt också, vi har jättefina blommor utanför fönstret, kom hit och kolla!)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-04-22 18:48:39

Por qué una chabola?

Postat av: Anki

Publicerad 2011-04-23 13:22:38

Lovisa: por qué no? ;) ?Quíen no querría una chabola en Portugal (bueno, yo preferería una en España)? Pues, supongo que lo que en la realidad quería decir era: "largate de ahí, hijo de puta, que juegas fútbol de mierda", pero se expresó en una manera digamos más suave...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela