annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Tack och lov för handspriten

Publicerad 2011-06-30 11:50:31 i Allmänt,

  Inte för att jag egentligen var osäker innan (trots allt är det här den sjätte sommaren i rad, så det vore med andra ord höjden av skicklighet att lyckas undgå faktum), men när jag igår, under pågående arbetspass, insåg att det där som jag hade på armbågen, det var bajs, då fanns det inte längre något som helst utrymme för tvekan om att jag jobbar på ett äldreboende. I det senaste inlägget gjorde jag ju en jämförelse med min egen situation och Greklands finanskris, och för att spinna vidare på det temat kan jag ju säga att tja, medan jag bara hade exrementer på armen får man väl tillstå att de verkligen sitter i skiten. För mig hjälpte det med en noggrann skrubbning med tvål och vatten,  följt av både en och två omgångar handsprit, men frågan är om den metoden skulle hjälpa grekerna. Knappast.
  Slutligen vill jag bara poängtera två saker:
1. - Jag är egentligen inte särskilt insatt i det här med Grekland och deras penningaproblem, jag vet bara att jag är ganska nöjd med att inte behöva sitta med i deras regering.
2. - Handsprit fungerar även alldeles utmärkt på fötter. Denna empiriska slutsats drog jag efter att gammelkatten i Spanien (alldeles oprovocerat) kräktes på min fot, och klassar även in under rubriken "saker jag inte saknar från Salamanca". Katten alltså, och spyan. Foten tog jag med mig.

Kommentarer

Postat av: Isabel

Publicerad 2011-07-03 14:32:22

Hahahaha, been there done that! Bajsen altså.

Hva gjør vi ikke for disse gamle? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela