annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Ett sånt där vardagsinlägg

Publicerad 2013-02-26 16:05:38 i Allmänt,

... som ni ändå verkar gilla, knepigt nog.
Idag är dock en dag som jag själv inte är särskilt förtjust i, trots att solen skiner och jag därför borde vara på bra humör helt automatiskt. Det är inte så att jag är på direkt dåligt humör heller, men jag är lite rastlös och frustrerad och har ägnat en timme åt att stirra upp i lysrören i taket. Nä, inte särskilt produktivt, jag vet.

Nu "borde" jag egentligen vara ute och springa, men jag känner inte riktigt för det (något som inträffar lite för ofta), så istället dricker jag kaffe och äter upp resterna från Johannas chokladkaka-to-die-for. Om livet i stort inte är svart eller vitt blir det i alla fall ofta det när det kommer till min träning: antingen tar jag en promenad/joggingrunda, eller så sitter jag kvar i soffan och tar en extra kaka. Kanske jämnar det ut sig under en livstid ändå.

Om en timme blir det tantsamling, sedan delas Spanien i två när Barcelona FC möter Real Madrid. Vi har spanat in en (av alla tusen) bar som ska visa matchen på storbildsskärm och ta del av spektaklet där.

Fortfarande inga bilder tyvärr. Kanske skulle instagram vara något?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-02-26 16:35:53

Hahahaha, minns när vi var i Barcelona och alla hade åsnor bak på bilarna för att visa att de var från "rätt" ställe i Spanien. Pappa förklarade att Madrid hade en tjur.
Sen såg vi en bil som hade en åsna som satte på en tjur. Jag ville tolka det som "de vill enas genom att ha ett trevligt samlag!"
Pappa trodde det var en alldeles för snäll tolkning...

Postat av: Mamma/Barbro

Publicerad 2013-02-27 20:16:54

Idag har jag lärt mig något nytt!! Att Madrid-anhängarna har en tjur bak på bilen. Tack, Maria! Jag har trott att det var en allmän symbol för landet med tjurfäktningar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela