annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Skämslista?

Publicerad 2013-03-14 18:15:54 i

Återigen försöker jag kompensera för mitt dåliga bloggande genom att slänga in en lista. Märkte i helgen att min telefon inte längre vill sammarbeta med min dator, vilket leder till noll bilder här, tråkigt nog.
För övrigt går det upp och ner, det händer saker som inte riktigt är lämpade för bloggen, och det övriga rullar mest på som vanligt. Jag fick höra att jag gör fel när jag virkar av tanterna på symötet i tisdags. Trångsynt och orättvist tyckte jag, eftersom jag bara gjorde annorlunda och det inte nödvändigtvis behöver betyda fel.
Nåväl, utan löfte om bättring, eftersom självinsikten säger mig att det skulle bli ett brutet sådant, here goes:
 
S E N A S T E
Dryck - Rooiboste
Maträtt - Någon mexikansk skapelse med grön paprika, tomatsås, ost, banan och ris. Gott!
Person som ringde dig - Ellen.
Person du ringde till - Ellen.
Person du fick sms av - Ellen.
Person du skickade sms till - Ellen (ser vi ett mönster eller VAD?)
Film du såg - Bridget Jones dagbok 2 (den har kanske ett annat namn, men jag orkar inte hoppa ner från sängen och kolla)
Låt du lyssnade på - Hörde en truddelutt av "Gangnam style", även om det knappast räknas som aktivt lyssnande.
Mening du sa - "Puedes fikar cualquier cosa". Fika är ett ord som bör spridas till så många språk som möjligt.
Person du kramade - Ellen.
Person du pussade - Räknas kindpussar? I vilket fall höll jag på att pussa Ellen på mun alldeles offentligt när vi fick för oss att vända samma kind till samtidigt.
Personen du skrev till på msn - Huvaligen, msn har jag väl inte använt på år och dar??
Personen som skrev till dig på msn - Antagligen samma som svaret på frågan ovan.
Personen du fick ett foto av - Blanca.
Gången du grät - I måndags.
Betyg på ett prov - Jag vet inte riktigt vad jag fick för betyg på slutproven på spanskan, men jag fick ju bra betyg på hela kursen, så ganska bra måste det väl ha gått ändå tror jag.
Gången du sjöng - Igår när vi hade hemmadisco i matsalen halv åtta på kvällen. Hoppas grannarna gillade det!
Suget - Choklad. Alltid.
Köp - Världens dyraste kaffe.
Person som skrev till dig på Facebook - Rasmus
 
D I G  S J Ä L V
Du heter - Anna-Karin 
Din ålder - 23 (ni anar inte vilken ålderskris jag fick när mamma var här och de frågade efter min ålder vid La Sagrada Familia, trodde ett tag att jag var 21 fortfarande).
Din skola - Livets? Eller räknas jag som utsänd från Karlskoga Folkhögskola ändå kanske?
Din ort - Bufalá, ett område i Badalona, en av Barcelonas förorter.
Ditt hus - Mi casa es tu casa, typ. Bor i ett litet rum utan dagsljusinsläpp i en kyrka. Till vardags kallar vi det "grottan", "bunkern" och "skokartongen", och alla tre är ganska passande.
Ditt rum - Är lite stökigare än det borde just nu, och inte lär det städas idag heller.
Din längd - 168, enligt passet, men har ganska dålig hållning.
Du är tjock - Kunde förut använda mindre klädstorlekar (för övrigt är det där ett påstående, inte en fråga!).
Ditt hår - Är för kort för att kunna sätta upp i hästsvans. Dagens I-landsproblem.
Din ögonfärg - "Fascinerande" enligt mannen i baren brevid. Noteras bör att han var lite rund under fötterna, så vi kan nöja oss med "blå" kort och gott.
Ditt liv - "Går upp och ner" tänkte jag skriva först, men egentligen är väl livet i sig ganska konstant tills det tar slut, medan tillvaron går upp och ner?
Dina vänner - Är jag väldigt tacksam för.
Din bakgrundsbild på mobilen - Fanns inprogramerad när jag köpte den.
Din bakgrundsbild på datorn - Fanns inprogramerad när jag köpte den. (Men hallå, hur tråkig är jag??)
 
F A V O R I T E R
Favoritfärg - Grönt är sällan fel, men gult är också fint.
Favoritfilm - Vadå, får man bara välja en? Snålt! Vi ser på film som aldrig förr här, Ellen har en massa bra med sig!
Favoritperson - Bah, som om man skulle kunna välja en här heller? Tramsigt!
Favoritplats - Jag gillar väldigt många ställen.
Favoritmat - Har en fäbless för goda mackor, men riktig mat är ju också hemskans gott.
Favoritdryck - Vatten, helt klart. Och kaffe med mjölk, en kärlek som intensifierats sen hemkomsten från Chile.
Favoritcitat - "Jag har köpt sex! ... Empanadas alltså!"
Favoritårstid - Gillar egentligen alla årstider, bara de beter sig snällt och inte bara regnar hela tiden. Men våren har ändå något särskilt. Och sommaren, med sina långa ljusa nätter!
Favoritminne - Nä, men ge er nu!
Favoritreklam på teven - Är befriad från TV här nere.
Favoritlåt - Det beror minsann på humör!
(Det här med favorit-nånting är inte min grej riktigt, hur ska man kunna välja bara en bland så mycket bra?)

K Ä R L E K
Du skulle kunna starta ett förhållande nu - Kanske, om Mr Right dök upp. Fast att han skulle behöva anpassa sig till mina livsplaner visar kankse att jag inte skulle kunna det ändå riktigt?
Du är kär - Nope, trots att det är vår och allt. Måste vara första gången!
Du har pussat någon inom en månad tillbaka - Som sagt, räknas kindpussar?
Du har kramat något inom en vecka tillbaka - Bara nån timme sedan (Ellen, som sagt...).
Din första riktiga kärlek var - Antagligen inte särskilt långvarig.
Du tycker om någon - Massor!
Du var riktigt kär - Så att jag mådde illa och var tvungen att sätta mig ner.
Du såg den du tycker om - Men jag sa ju nyss att jag inte är kär?!
En kompis du skulle kunna tänka dig att ha ett förhållande med men ändå inte - Lisa och jag skulle nog göra oss bra tillsammans. Sara från Chilekskolan också. Uppenbarligen har jag ingen manlig vän jag skulle kunna tänka mig att vara ihop med.
Du såg din första kärlek - på skolgården??

S K O L A N (om vi tänker Våga Tro nu då)
Du har bra betyg - Får inte betyg nu (tack och lov!!)
Du har fått MVG någon gång - Se ovan.
Du har fått IG någon gång - Se ovan.
Ditt favoritämne är - Spanska. Det var också slappt att ha stickning.
Du börjar klockan - Tio.
Du slutar - Luddigt. När det är slut helt enkelt (och det är inte alltid samma tid som det är sagt att det ska sluta).
Du tycker skolan är rolig - Vad svarar man här?
Ditt tråkigaste ämne - Har inga ämnen.
Din klass - Verkar vara en trevlig bunt människor som jag träffar i maj igen.
Din åsikt om lärarna på skolan - Sara, Andreas och Krister, kan det bli bättre?
Din åsikt om skolans elver - -
Skåp eller kapprum - Neither.

D I N  F A M I L J
Den du älskar mest - Mäh, alla såklart!
Den som står dig närmast - Mamma.
Den du har mest gemensamt med - Mamma
Du har en mamma - Tänk att jag har det.
Du har en pappa - Det också.
Dina syskon - Förekommer i singular, alldeles för långt borta (ok, just nu borde jag kanske inte uttala mig i fråga..)
Den som står för underhållningen - Alla älskade väl mitt fiolspel, eller? Haha!
Den du har bäst kontakt med - Mamma. Fast Bror och Pappselappsen hör också av sig ganska ofta).
Den du knappt känner - Pappas kusiner?
Den som lagar godast mat - Jag själv, helt ödmjuk. Bror är inte så pjåkig heller faktiskt.
Den du inte träffat på länge - Pappa.
Den som dog senast i din släkt - Ehm...
Din favorit rätt inom familjen - Mammas curryfisk.
Den som senaste föddes - Vänta ett tag så svarar vi "umbert" på den.
Den som föddes först av dina syskon - Brodern.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-03-14 18:42:19

Jag tror minsann det är dags att höra lite mer om den här Ellen! GE OSS BLOGGINLÄGG! :D

Svar: Jag har tänkt länge att jag ska ägna mina roomies ett eget inlägg, men det har inte blivit av, men de är minsann värda det!
annjoh.blogg.se

Postat av: Favvomostern

Publicerad 2013-03-16 19:35:35

Vaddå inte gillar favorit-nånting????
Hur många favvomostrar kan du räkna upp???

Svar: Haha, sant, sant!!! Bara en! <3
annjoh.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela