annjoh

Här händer det viktiga saker minsann... Ajjemän.

Hälsningar från Sueca

Publicerad 2013-05-02 10:50:00 i

 
En ledig kväll i soffan kan det se ut ungefär så här. Blanca, jag och en filt. Eller några helt andra. Filtar har dock varit nödvändigt de senaste dagarna eftersom temperaturen sjönk med 15 grader från ena dagen till den andra och regnet plaskade på tre dagar i rad.
Nu är dock solen framme igen och planen för dagen är att ta sig till playan, och sedan bönemöte ikväll.
Igår hade vi gemenskapsdag med de övriga kyrkorna i regionen, och min del i gemenskapen bestod av att lära ut kubbspelandets ädla konst (på spanska heter det Vikingaschack). Tursamt nog hade jag oförskämt mycket tur och fick ner riktigt många kubbar, så tillsammans med Caro från Tyskland (de har tydligen kubb där också) framstod vi Kubbeliten. Kul att få glänsa nån gång... :P
 
I helgen väntar barnaktiviteter, ungdomsmöte och gudstjänst, sedan har vi bjudit hem en pakistansk vän på middag, under villkoret att han fixar fram maten. Hans lösning på det är att han i sin tur bjuder med ytterligare en vän för att försäkra sig om att det faktiskt blir något ätbart. Spännande! Jag ser fram emot söndagen kan jag säga..!
 
Ja, det är en liten snabb uppdatering. Förra veckan hade jag finbesök av Apg-Sara en dag i Cullera, vi tog en sväng till Valencia och jag lyckades bränna till mig rejält (innan det började regna vill säga...) så nu i Valborgstider sjunger jag "vintern rasat" och tänker att det i alla fall stämmer bra på min rygg... Idag blir det solkräm på.
 
Nu blir det en kaffe på torget innan stranden. Sist vi var där kom det in först fyra poliser och tog en öl på arbetstid (ca kl 21,30), sedan två från La Guardia Civil. En stund senare frågade ägaren om det gick bra att de stängde till gallerdörren, och så rökte de lite marijuana. That's how we do it in Spain... Vi får se vad dagens kaffe bjuder på...
Hoppas ni har det bra hemma bland vitsippor och snöslask!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-05-05 16:03:28

Haha, oj, kubb känns så oerhört sommar! Men nu börjar vi minsann få lite värme här uppe i norr också ;) 15 grander, minsann! Hoppas ni inte stöter på fler maruijana-rökande poliser!

Svar: Ja, verkligen hög sommarfaktor, men så har vi ju också svensk sommar här nere! Jag är brunare nu än vad jag blev på hela förra sommaren!Och det var inte poliserna som rökte, utan de stängde till efter att poliserna gått. Men vi fortsätter att gå dit för de har en snygg bartender, haha!
annjoh.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela